حفظ آثار

شهید عباس کیانی ادیب

جعفری مقدم | سه شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر
شهید عباس کیانی ادیب
شهید عباس کیانی ادیب

برای مشاهده در کیفیت اصلی بر روی تصویر کلیلک کنید

مشخصات شهید

نام شهید: عباس کیانی ادیب
نام پدر: هاشم
محل تولد: تهران
تاریخ تولد: 1347
مدرک تحصیلی: سیکل
وضعیت تأهل: مجرد
شغل شهید: آهنگری
محل کار: شهرک رضویه
تاریخ شهادت: 1363
نام عملیات: بدر
نحوه شهادت: اصابت گلوله
محل شهادت: شرق دجله( جزیره مجنون)
نشانی مزار: بهشت زهرا قطعه53
مدت حضور در جبهه: حدود12ماه
دفعات اعزام: حدود4مرتبه
تاریخ آخرین اعزام: بهمن1363
ارگان اعزام کننده: مالک اشتر
یگان خدمتی: سپاه
آخرین مسئولیت در جبهه: تخریب چی

زندگینامه شهید
طی زندگی کوتاه مدت از نظر کمی و بلند مدت از نظر کیفی شهید فعالیت‌های مبارزاتی بسیاری داشت.
تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی ادامه داد و دوران انقلاب بیشتر سرگرم فعالیتهای سیاسی و مبارزاتی بود. پس از انقلاب وارد بسیج شد و به فعالیتهای خود در قالب حرکت‌های مذهبی و فرهنگی ادامه داد تا زمان جنگ که تمام تلاش خود را نمود تا به جبهه اعزام شود و بعد از آن مدام به مبارزات خود ادامه داد تا در سن 16سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهر آن شهید بعد از حدود 13سال بی‌خبری و گمنامی و در سال1375 به میهن اسلامی بازگردانده شد.


وصیتنامه شهید

بسمه تعالی
وصیتنامه شهید عباس کیانی ادیب
ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.
مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی دارند.
با سلام و درود به پیشگاه ولیعصر (عج) و نائب برحقش امام خمینی و سلام و درود بیکران به ارواح طیبه شهدا جنگ تحمیلی.
پروردگارا اینک برای رضای تو و برای خشنودی تو و به امر خلیفه برحق توکه نائب امام زمان (عج) نیز می‌باشد قدم به صحنه جهاد بر علیه کفر می‌گذارم بدان امید که یا مرا به فیض شهادت برسانی تا شاید کفاره‌ای باشد برای محو گناهانم و ادای دینی در قبال جمهوری اسلامی و یا مرا بیامرزی و توبه‌ام را بپذیری که در همه حال به تو نیازمندم و غیر از تو کسی را ندارم ای خدای من بسیار در تلاش بوده‌ام تا برای تو باشم و برای تو بنده مخلص باشم و هرچند که لطف تو شامل حالم بوده ولی شرمنده و سرافکنده‌ام و امیدبخشش دارم.
خداوندا میدانی که از مردن هراسی ندارم و برای من شهادت در راه حق شیرین است خداوندا به محمدت (ص) و به خمینی‌ات سوگند که گرانبهاتر از خونم متاعی ندارم و اینک مرا گلگون شده و تکه شده بپذیر خدایا من تا آخرین نفس که در دل دارم در سنگر خواهم ماند.
پدرجان شاید بعد از کشته شدن من ناراحت شوید اما اینرا بدانید که افتخار بزرگی نصیب شما می‌شود. پدرجان می‌دانم که حق فرزندی را در قبال شما انجام ندادم به هر حال امیدوارم که از من راضی باشید و در شهادتم صبر پیشه کن و خوشحال باشید که خدا این افتخار را نصیب من کرده اگر بدن ضعیف من هزاران تکه گردد باز برایم شیرین‌تر از آن است که در بستر بیماری از دنیا بروم دوست دارم اگر من شهید شدم با چهره خونین و بدن تکه تکه شده به درگاه خداوند بخشایشگر مهربان بروم.
مادرم همچنان که من افتخار می‌کنم که شهید شدم تو نیز باید افتخار کنی که پسرت در راه خدا و اسلام قرآن دادی از پروردگار یکتا می‌خواهم که من و هم تو از این امتحان الهی سرافراز بیرون آییم و نزد خالق یکتا روسفید باشیم. خواهران و برادرانم به خاطر بدیهایی که به شما کردم مرا ببخشید و حلالم کنید و برادرانم پس از شهادت من پرخروشتر از همیشه با دشمنان اسلام به مبارزه برخیزید و راه مرا ادامه دهید از شما می‌خواهم که در راه خدا گام بردارید و جلوی نفس سرکش و راحت طلب را بگیرید و در دعاها و نمازجمعه‌ها و نیایش‌های شبانه شرکت جویید و از خواهران خود می‌خواهم که حجاب را بخوبی حفظ کنند و راهشان به جزء راه امام  راهی را نروند و اگر کسی هم در این اشتباهات بسر می‌برد او را آگاه سازید.
و از تمام فامیلها و دوستان و آشنایان و همسایگان می‌خواهم که اگر بدی از ما دیده‌اند حلال کنند و از دوستان می‌خواهم که سنگرهای جبهه را خالی نگذارند و همیشه در مبارزه با دشمنان حق را یاری نمایند امیدوارم حق تعالی به همگی اجر عظیم عطا بفرماید.
امیدوارم با تقدیم خون ناچیز و جسم ضعیفم به اسلام و امام عزیزمان رضایت خدا و شما را فراهم کنم و در آخر برای طول عمر امام دعا کنید.
راجع به دفن و عزاداری هر طوری که برای شما راحتر است انجام دهید مادر و پدرم یک سال نماز و روزه قضا برای من انجام دهید.
قسم به فجر که ما صاحبان فردائیم
سرود وصل بخوان کربلا که می‌آییم.
التماس دعا
جنگ جنگ تا رفع کل فتنه
شهید به روایت تصویر
شهید عباس کیانی ادیب   شهید عباس کیانی ادیب

شهید عباس کیانی ادیب   شهید عباس کیانی ادیب

شهید عباس کیانی ادیب   شهید عباس کیانی ادیب

شهید عباس کیانی ادیب   شهید عباس کیانی ادیب

شهید عباس کیانی ادیب   شهید عباس کیانی ادیب

شهید عباس کیانی ادیب   شهید عباس کیانی ادیب

اطلاعات این صفحه ان شاءالله کامل میشود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی